Opakowanie to pierwsze, co rzuca nam się w oczy, kiedy spoglądamy na konkretny produkt. To ono decyduje o pierwszym wrażeniu, jaki dany towar wywrze na kliencie, a nie rzadko także o tym czy towar zostanie przez niego kupiony. Dlatego tak często producenci decydują się na pakowanie towarów w opakowania ozdobne, które przyciągają wzrok klientów. Najczęściej stosuje się barwne opakowania w ciekawych kształtach, gdyż wtedy szansa na to, że zainteresują klientów jest największa. Oprócz funkcji ozdobnych opakowania pełnią przede wszystkim funkcje praktyczne. Chronią produkty przed uszkodzeniem i ułatwiają jego transport. Rodzaj opakowania powinien być dostosowany do konkretnego towaru.
Opakowania spozywcze muszą spełniać szereg wymagań higienicznych. Najbardziej rozpowszechnione są zwykłe torebki foliowe. Są wygodne i poręczne. Możemy zapakować w nie niemal wszystko i korzystać z nich wielokrotnie. Poza tym wystarczy umieścić na nich najprostsze logo firmy, aby promowały jej produkty i usługi. Torby reklamowe i proste opakowania ozdobne to jeden z najtańszych i najpowszechniejszych sposobów promocji, z którego korzystają firmy na całym świecie bez względu na branżę, która się zajmują i swoją pozycję na rynku. To od nich wywodzi się nazwa popularnej reklamówki, która na co dzień określamy wszystkie torby reklamowe.